Monday, August 29, 2016

Via Choice and Truth / FB;


Via Spirit Rock Meditation Center / FB: Metta


Via Amazing Things / FB:


Via FB:


Via Hippie Peace Freaks / FB:


Via Buddhist Humor / FB:


Via Sri Prem Baba: Flor do dia - Flor del día- Flower of the day - 29/08/2016

“A gula é uma matriz psicológica que se manifesta como voracidade. A pessoa gulosa tenta preencher a carência e o vazio existencial através de compulsões, sendo que a mais básica é a compulsão alimentar. São muitos os tipos de compulsões (por falar, por sexo, pornografia, compras, jogos...), mas todas tem relação com a sexualidade. A gula é um sintoma; ela indica que algo precisa ser curado. Existe um conteúdo relacionado a sexualidade que ainda não foi compreendido e aceito.”

“La gula es una matriz psicológica que se manifiesta como voracidad. La persona golosa intenta llenar la carencia y el vacío existencial a través de compulsiones, siendo que la más básica es la compulsión alimentaria. Son muchos los tipos de compulsiones (por hablar, por sexo, pornografía, compras, juegos de azar...), pero todas tienen que ver con la sexualidad. La gula es un síntoma; indica que algo precisa ser sanado. Hay un contenido relacionado con la sexualidad que todavía no fuecomprendido y aceptado.”

“Gluttony is the psychological matrix that manifests as voracity. A gluttonous person tries to fill neediness and existential emptiness through compulsions, of which the most basic is the compulsion to eat. There are many types of compulsions, the compulsion to speak, to have sex, to watch pornography, shopping, games, and so on. All of them are related to sexuality. Gluttony is only a symptom. It indicates that something needs to be healed. It means that there is some content in relationship to sexuality that still hasn’t been comprehended and accepted.”

Via DailyDharma / August 29, 2016: We Belong to Each Other

After hundreds of thousands of millions of years, every particle of clay has passed through every kind of vessel. Every body has particles that have “belonged” to every other body. The vessel-bodies are so tightly packed that there is no distance between them, one shape curving into the next, a valley in one is a hill in another.

—Jan Chozen Bays, "Embodiment"